Algemeen bijzondere basisschool

Dir.: De heer P.A.M. van der Meer
  Adj. dir.: Mevrouw M. van Riessen
  www.essesteijn.nl

Algemeen bijzondere basisschool Essesteijn is een mooie grote school in de groene wijk Essesteijn te Voorburg. Naast de school zijn er in het gebouw een peuterspeelzaal, buitenschoolse opvang en wijkcentrum te vinden. Sporthal ‘Essesteyn’ is naast de school gehuisvest. De school is makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken: tramlijn 2 en de Randstad rail rijden zo goed als langs de school. Basisschool Essesteijn is een school voor algemeen bijzonder onderwijs die de persoonlijke vorming van kinderen centraal zet. We zijn een actieve school, waar kinderen worden gestimuleerd hun talenten te ontwikkelen. Zij worden daarin begeleid door ons team van betrokken en bekwame leerkrachten en ondersteuners. Zij doen er alles aan om een veilige, warme omgeving te creëren, zodat de kinderen het beste uit zichzelf kunnen halen. Onze school heeft 19 groepen. We nemen jaarlijks 64 leerlingen aan. De groepsgrootte varieert daarmee gemiddeld van 21 tot 32 leerlingen per groep